Shiny » Zakelijk
Shiny: Informatie van A tot Z
Artikelen 1 - 10 van 11 in de rubriek Zakelijk

Zakelijk

Communicatie in een organisatie

Communicatie in een organisatie

In een organisatie wordt communicatie steeds belangrijker. Dit komt door een aantal factoren die ervoor zorgen dat organisaties steeds afhankelijker worden. Communicatie kan verschillende functies ver… Management, 02-04-2013
Corporate image: hoe wordt gedacht over jouw organisatie?

Corporate image: hoe wordt gedacht over jouw organisatie?

Voor een organisatie is het handig goed te communiceren met hun publieksgroepen. Dit gaat het beste wanneer de organisatie op de hoogte is welke indruk de externe publieksgroepen hebben over de organi… Marketing, 13-04-2012

Goede, Effectieve & Passende Reclame maken: hoe doe je dat?

De afdeling van de marketing zorgt in een bedrijf meestal voor het maken van reclame. Dit doen ze niet zomaar uit de losse pols: er zijn namelijk veel dingen waar rekening mee wordt gehouden voordat e… Marketing, 22-06-2012
Het imago van een organisatie sturen met de CI-mix

Het imago van een organisatie sturen met de CI-mix

Voor een sterk imago van een organisatie moet eerst de identiteit van de organisatie op orde zijn. Dit is wat de corporate identity mix (CI-mix) zegt. Het is een model waarin elementen worden weergege… Management, 11-04-2013
Het STIP-model door Vos & Schoemaker

Het STIP-model door Vos & Schoemaker

Het STIP-model is een model ontwikkeld door Vos & Schoemaker in 2006. Het model geeft vier randvoorwaarden die gelden voor het communicatiebeleid ten aanzien van het imago dat er bestaat van een organ… Management, 10-04-2013
Hoe zit de Europese Unie in elkaar?

Hoe zit de Europese Unie in elkaar?

De Europese Unie bestaat uit vele verschillende instellingen. Deze hebben allen een eigen taak. De belangrijkste organen van de Europese Unie zullen hieronder worden beschreven. Ook wordt uitgelegd ho… Diversen, 25-01-2011
Identiteitsstructuren bij organisaties

Identiteitsstructuren bij organisaties

Er zijn organisaties die meerdere producten onder dezelfde merknaam op de markt brengen, maar er zijn ook bedrijven die juist allemaal een andere merknaam bedenken voor elk nieuw product. Het verschil… Marketing, 03-04-2013
Issues management

Issues management

Wanneer er issues, onderwerpen of geschilpunten zijn die voor langere tijd spelen bij publieksgroepen van een organisatie, is het handig om aan issues management te doen. Dit is het beleid dat gevoerd… Management, 13-04-2012
Online winkel Play.com

Online winkel Play.com

Play.com is een online shop, gevestigd in het Verenigd Koninkrijk. Ook in Nederland kan al een aantal jaren ook besteld worden bij deze winkel. Maar hoe zit dat nou precies? Hier een toelichting over… Diversen, 06-07-2011
Organisaties en het gebruik van Social Media

Organisaties en het gebruik van Social Media

Het gebruik van sociale netwerken door organisaties is een veelvoorkomend punt in de middelenmix, behorend tot het marketing- & communicatiebeleid van een organisatie. Veel bedrijven kunnen winst hale… Marketing, 19-05-2012
Schrijf mee!