Shiny » Zakelijk
Artikelen 1 - 7 van 7 in de rubriek Zakelijk

Zakelijk

Communicatie in een organisatie

Communicatie in een organisatie

In een organisatie wordt communicatie steeds belangrijker. Dit komt door een aantal factoren die ervoor zorgen dat organisaties steeds afhankelijker worden; zo worden organisaties steeds meer zichtbaa… Management, 02-04-2013
Corporate image: Het STIP-model door Vos & Schoemaker

Corporate image: Het STIP-model door Vos & Schoemaker

Het STIP-model is een model ontwikkeld door Vos & Schoemaker in 2006. Het model geeft vier randvoorwaarden die gelden voor het communicatiebeleid ten aanzien van het imago dat er bestaat van een organ… Management, 10-04-2013
Corporate image: hoe wordt gedacht over jouw organisatie?

Corporate image: hoe wordt gedacht over jouw organisatie?

Voor organisaties is het handig goed te communiceren met hun publieksgroepen. Dit gaat het beste wanneer de organisatie op de hoogte is wat de huidige indruk is van externe publieksgroepen over de org… Marketing, 13-04-2012
Goede, Effectieve & Passende Reclame maken: hoe doe je dat?

Goede, Effectieve & Passende Reclame maken: hoe doe je dat?

De afdeling van de marketing zorgt in een bedrijf meestal voor het maken van reclame. Dit doen ze niet zomaar uit de losse pols: er zijn namelijk veel dingen waar rekening mee wordt gehouden voordat e… Marketing, 22-06-2012
Het imago van een organisatie sturen met de CI-mix

Het imago van een organisatie sturen met de CI-mix

Voor een sterk imago van een organisatie moet eerst de identiteit van de organisatie op orde zijn. Dit is wat de corporate identity mix (CI-mix) zegt. Dit model is ontworpen in 1980 door wetenschapper… Management, 11-04-2013
Identiteitsstructuren: soorten identiteit van organisaties

Identiteitsstructuren: soorten identiteit van organisaties

Er zijn organisaties die meerdere producten onder dezelfde merknaam op de markt brengen, maar er zijn ook bedrijven die juist allemaal een andere merknaam gebruiken voor elk nieuw product. Het verschi… Marketing, 03-04-2013
Issues management

Issues management

Wanneer er issues, onderwerpen of geschilpunten zijn die voor langere tijd spelen bij publieksgroepen of doelgroepen van een organisatie, is het handig om aan issues management te doen. Er wordt er hi… Management, 13-04-2012